Logo Background

F1Taure.LT: Abu Dabio GP apžvalga

  • Tema: rFactor | 2014/05/29 16:10 | Komentuoti  Komentarai


    Priešpaskutiniame ketvirtojo sezono etape triumfavo Lotus pilotas Mantvydas Riauka.

    Lenktynių startas buvo kiek chaotiškas. Jis labai nepasisekė pirmąją vietą kvalifikacijoj užėmusiam Deividui, kuris smuktelėjo kiek žemiau. Stengdamasis atkovoti prarastą laiką Deividas penktajame rate padarė smulkią klaidelę bei visai netrukus apsilankė techninio aptarnavimo zonoje.

    Penktajame lenktynių rate karščiausiu tašku trasoje tapo Klaido Vareikos – Manvydo Starkaus bei Roberto Raišio dvikova. Gana nesunkiai su Manvydu susidorojęs Klaidas kiek sulėtėjo ir pradėjo sulaikinėti šiuos pilotus. Panašu, jog apsipratęs su lenktynine sitaucija piltoas kiek nusiramino ir vėl pradėjo laikyti stabilų tempą, taip po truputį toldamas nuo Manvydo. Kai jau atrodė, jog situacija trasoje nusistovėjo, Klaidas Vareika padarė klaidą bei savo poziciją užleido HRT pilotui. Antrojo sektoriaus tiesiojoje Klaidas dar bandė atsikovoti poziciją, tačiau padarė dar vieną klaidą bei prarado poziciją ir Robertui iš Mercedes. Panašu, jog šioje kovoje Klaidui pritrūko lenktyninės patirties.

    Devintajame rate prasidėjo planuoti pilotų sustojimai. Su lyg jais baigėsi ir kova tarp HRT, Mercedes bei Force India pilotų. Po klaidos ir sustojimo techninio aptarnavimo zonos Deividas Misiulis atsidūrė už savo komandos draugo – Roberto Raišio. Sustojimą atlikęs Mantvydas Riauka taip pat nesnaudė – užsimovęs naujas padangas jis visiškai lengvai susidorojo su į turnyrą grįžusiu Justu Šiaulensku. Nors Justas dar ir bandė kabintis, tačiau padangų būklė jam to padaryti neleido. Gana solidžiai šioje lenktynių stadijoje atrodė iš dešimtosios pozicijos startavęs Laimonas Skrodenis. Mažai klaidų daręs pilotas iki pirmojo sustojimo buvo pakilęs net iki penktosios vietos.

    Dvyliktajame rate veiksmas užsimezgė peletono priekyje. Po Mantvydo sustojimo lenktynėse pirmavęs Linas Norvaišas prarado poziciją puikiai važiavusiam Mantui Šeštokui. Netrukus Linas padarė klaidelę, apsisuko – ja pasinaudojo ir Mantvydas Riauka. To pačio rato pabaigoje įvyko dar vienas lenkimas – Lotus pilotas susidorojo ir su Mantu iš BMW.

    Deividui Misiuliui susidorojus su komandos draugu pastarasis tapo Justo Šiaulensko taikiniu. Tiesa, po kelių nesėkmingų bandymų Justas kiek atitolo nuo Roberto ir vėl prarado galimybę atakuoti. Mantui Šeštokui pasukus į techninio aptarnavimo zoną į antrąją vietą pakilo ketvirtojo sezono čempionas Linas Norvaišas. Aštuonioliktajame rate spurtą pradėjo ir Mercedes lyderis Deividas – iš bene penkių sekundžių atsilikimo nuo Manto jis priartėjo iki dviejų sekundžių. Tačiau dar tame pačiame rate spurtas savotiškai ir “baigėsi” – pradėdamas žaisti taktinę kovą Deividas Misiulis pasuko į techninio aptarnavimo zoną. Lyginant su pirmuoju padangų komplektu, šį kartą Deividas trasoje išbuvo net šešiais ratais ilgiau. Tapo aišku, jog Deividas į PIT daugiau nebesuks. Daugiausia klausimų kėlė gana vėlai pirmąjį sustojimą atlikęs Mantas Šeštokas – buvo vis dar neaišku ar pilotas dar kartą pasuks į techninio aptarnavimo zoną.
    Gana prastai lenktynės klostėsi Red Bull lyderiui Rimgaudai Railai. Kvalifikacijoje gana solidžiai pasirodęs pilotas, lenktynių starte įsivėlė į incidentą, kuris jau pirmajame rate jam kainavo apie 30 sekundžių. Likusioji lenktynių dalis pilotui taip pat buvo savotiška kankynė – nei kovos, nei intrigos. Devynioliktame rate tai buvo vienintelis ratus aplenktas pilotas trasoje. Šioje lenktynių stadijoje išaušo ir antrasis Mantvydo sustojimas. Pirmoje vietoje užtikrintai važiavęs “Lotus sėkmės receptas” iš techninio aptarnavimo zonos sugrįžo atsilikinėdamas tik penkiomis sekundėmis nuo Lino Norvaišo. Tai Mantvydui galima sakyti garantavo užtikrintą pirmąją vietą lenktynių finiše.

    Dvidešimt pirmajame rate į kovą stojo du vienas kitą be galo gerbiantys pilotai – Deividas Steponkus ir Laimonas Skrodenis. Žinant tai, jog Laimoną į turnyrą pakvietė pats Deividas, buvo galima tikėtis labai gražios ir garbingos kovos.. Tačiau.. rato pabaigoje Deividas pasuko į PIT, taip bent jau laikinai numalšindamas trasoje trumpam įsikūrusį kovos židinėlį.
    Iki lenktynių pabaigos likos penkiems ratams buvo visiškai neaišku kas iškovos trečią, ketvirtąją bei penktąją pozicijas. Dėl jų kovojo Mantas Šeštokas, Justas Šiaulenskas bei Deividas Misiulis. Šioje lenktynių stadijoje atrodė, jog tiek Justas, tiek Deividas yra greitesni už puikią formą Abu Dabyje demonstruojantį Mantą. Tačiau iki kovinio atstumo priartėti pilotams trugdė klaidos – lenktynių pradžioje Justą apsukęs Deividas ir toliau pats palikinėjo trasą, o jam nenusileido ir Justas – pastarasis agresyviai skraidžiojo per trasos kerbus, taip prarasdamas marias laiko. Tuo kuo puikiausiai pasinaudojo Mantas, atitoldamas nuo šių dviejų pilotų. Sukaupti visą likusią koncentraciją Mercedes vadovui pavyko tik 25-ajame rate. Nuo pat rato pradžios presingavęs Justą jį galiausiai aplenkė užtestame posūkyje prieš ilgiausią trasos tiesiąją. Verta pastebėti, jog šioje situacijoje Justas pasielgė labai išmintingai – suprasdamas, jog tiesiojoje neturės šansų apsiginti, jis užleido Deividą dar prieš posūkį, taip pasilikdamas galimybę kontraatakuoti tiesiojoje. Tiesa, dėl per mažo greičio tiesiojoje Justui tai nepavyko.

    Priešpaskutiniame lenktynių rate Linas Norvaišas padarė dar vieną klaidelę, taip leisdamas Mantvydui dar labiau atitrūkti. Tačiau dabar įdomiausias trasos taškas buvo Deivido ir Manto dvikova – kiek vėlokai atsibudęs Deivis į sektorių atkovodavo beveik po pusė sekundės. Taip iš aštuonių sekundžių persvaros liko tik keturios. Deividui laiko vis gi nepakako – lenktynės baigėsi Mantui finišuojant trečioje vietoje. Penktas finišą pasiekė Robertas Raišys, šeštą – kaip visada stabiliai suvažiavęs Manvydas Starkus. Dėl neaiškių aplinkybių finišo nepasiekė Justas – jis buvo diskvalifikuotas. Tamsoje finišą pasiekė vienuolika sportininkų.

    Abu Dabio pirmosios kvalifikacijos dalies rezultatai.

    Abu Dabio antrosios kvalifikacijos dalies rezultatai.

    Abu Dabio lenktynių rezultatai.

    DETALŪS REZULTATAI


    Čempiono titulą jau praėjusiame etape užsitikrinęs Linas Norvaišas pripažino, jog lenktynėse Abu Dabyje per daug nepersitempė.

    Sveikinu su podiumu, kokie įspuždžiai iškovojus antrąją vietą, ar esi patenkintas lenktynėmis?
    Ačiū, esu patenkintas ne kiek antra vieta užimta lenktynėse, o kiek savo tempu visas dienas besiruošiant, ir lenktyniaujant Abu Dabyio etape. Važiuodamas lenktynėse su kietesnėm padangom sugebėjau neatsilikti nuo pirmaujančio Mantvydo kuris važiavo su minkštom padangom.

    Ar tai buvo sudėtingos lenktynės, ar tiesiog lengvas pasivažinėjimas finišo link?
    Kadangi jau viskas asmeninėje įskaitoje aišku, per daug nesidraskiau, važiavau savo tempu, klaidų dėja neišvengiau, bet lenktynėse važiavau neįsitempęs.

    Gali šiek tiek detaliau papasakoti apie lenktynėse padarytas klaidas? Pražiopsoti stabdymo taškai, ar incidentai su kitais pilotais?
    Vienas incidentas buvo ir su kitais pilotais. Po savo pirmojo sustojimo į trasą išvažiavau iškart už Šeštoko ir Riaukos, kurie tarpusavyje kovojo dėl aukštensės vietos. Labai greitai, tame pačiame rate juos prisivijau ir atakau pasinaudojęs vakuuminiu oro maišu, dėja po tiesiosios į s formos posūkius tryse nelabai tilpom, susilietė mano ir Šeštoko bolidai, pabėgo bolidas ir apsisukau. Kitus du kartus taip pat buvau praradęs bolido valdymą ir apsisukau, bet tai lėmė mano paties klaidos.

    Turint omenyje, kad net tris kartus apsisukai, antra vieta puikus rezultatas. Kokia strategiją pasirinkai lenktynėm, ar likai ja patenkintas?
    Lenktynėms rinkausi dviejų sustojimų taktiką. Lenktynes pradėjau su Hard padangom, pirmojo sustojimo metu taip pat užsidėjau Hard, o paskutinio sustojimo metu užsidėjau Soft gumas. Kiek žinau nugalėtojas visas lenktynes naudojo tik Soft padangas, atsižvelgiant į tai jog iki pirmo sustojimo važiavome mažesniu nei 2s atstumu, jis su Soft, aš su Hard, labai gerą tempą turėjau, dėja incidentai nesuteikė šanso kovoti toliau.

    Lenktynės vyko temstant, dėl to trasos temperatūra krito, ar turėjai problemų su sunkiau išildomomis padangomis, sumažėjusiu sukibimu?
    Nei su padangų temperatūra, nei su sumažėjusiu sukibimu problemų neturėjau. Antrą padangų komplektą buvau įšildęs tinkamai iki kol sutemo, o užsidėjęs Soft padangas turėjau gerą sukibimą, guma minkštensė ir prie žemesnės temperatūros veikė labai gerai.

    Būtų puikus rezultatas Lotus Renault komandai, bet dėl kažkokių priežasčių eilinį kartą nedalyvavo antrasis komandos pilotas, gal tau yra žinoma to priežastis?
    Kaip matyti treniruočių rezultatuose, jo nebuvo trasoje. Kaip jis pats minėjo atšilęs oras, nekelia motyvacijos dalyvauti lenktynėse. O gal ir motyvacijos trūksta kai sezonas pradėtas ne nuo pirmų etapų, šiuo klausimu labiau reikia kreptis į patį Justą. Ne daug šansų jog ir brazilijoje išvysime antrąjį Renault bolidą trasoje.

    Liūdna girdėti, kad komanda turi tenkintis vienu pilotu trasoje, tad vienam teks ginti komandos garbę Brazilijoje, ką gali pasakyti apie šią trasą, kokių rezultatų būtų galima iš tavęs tikėtis paskutiniame čempionato etape?
    Jau tapo įprasta man vienam šį sezoną atstovauti komandai, buvo kelios lenktynės kur Renault galėjo važiuoti kaip komanda, bet dėja ne visą sezoną. Brazilijos trasa man patinka, tik dėja joje nesiseka pasirodyti gerai, manau ir šį kartą rezultato puikaus nepavyks parodyti. Manau jog būsiu tarp 5 greičiausių, finišuoti ant apdovanojimų pakylos būtų tas pats kaip laimėti lenktynėse.


    Devintąją vietą Abu Dabio lenktynėse iškovojęs Deividas Steponkus liko patenkintas nuveiktu darbo lenktynėse.

    -Deividai, finišavai devintas, ar esi patenkintas pasiektu rezultatu?
    -Pats esu nelabai patenkintas, bet šis rezultatas dėsningas ir suprantamas, kadangi labai mažai ruošiausi šiom lenktynėm, prieš lenktynes dar teko pakeisti bolido nustatymus, kuriuos pepratau tik lenktynių pabaigoje. Galima sakyti, kad 9 pozicija lenktynėse manęs netenkina, tačiau šiandien man pasiekti daugiau buvo labai sunku. Tikiu, kad su daugiau pasiruošimo būčiau galėjęs kovoti dėl aukštesnių pozicijų.

    -Kaip tau susiklostė chaotiškas startas? Ar pavyko išvengti incidentų?
    -Nors labai stengiausi ir norėjau išvengti betkokių incidentų nes pats startas buvo gan sėkmingas, tačiau nepavyko, dar prieš pirmą posukį nenorėdamas pakenkiau Manvydui, vėliau teko stipriai stabdyti ir važiuoti slalomo stiliumi dėl trasoje stovinčių kitų pilotų.

    -Ar lenktynėse netrūko veiksmo?
    -Pirmuosiuose ratuose teko pakovoti dėl pocizijų, tačiau vos per keletą ratų buvę prieš mane pilotai atitrūko, o buvę už manęs atisiliko. Tad likusias lenktynes nors ir teko keistis pozicijomis, tačiau tai vyko be didesnės kovos arba dėl incidentų. Todėl negalėčiau pasakyti, kad lenktynės man buvo įtemptos ar kupinos veiksmo.

    -Lenktynių eigoje trasos temperatūra krito, ir darėsi sunkiau išildyti padangas, ar turėjai su tuo problemų?
    -Turiu pripažinti, kad šito net nepastebėjau. Ir didelių problemų neturėjau. Bet galbūt tam įtakos turėjo mano taktika, kuomet didžiąją lenktynių dalį važiavau su kietosiomis padangomis ir tik pabaigoje užsidėjau minkštąsias, kurias po važiavimo kietomis jau nebuvo sunku įšildyti. Taip pat mano vairavimo stilius labai stipriai kenkia padangoms ir jos ne tik greitai įšyla, bet ir greitai susidėvi.

    -Dešimtuke finišavo abu Team Lotus pilotai, Mantvydui netgi pavyko iškovoti pergalę, dar vienas puikus rezultatas komandai, būsit patenkinti tik kai iškovosit pirmas dvi prizines vietas?
    -Na pasiekę tokį rezultatą būtume labai laimingi, tačiau tam kad būtume patenkinti užtektų , jog abu pilotai turėtų galimybę kovoti dėl vietos ant apdovanojimų pakylos. Dabar tokiai kovai net neturiu jokių galimybių, dar reikia labai daug treniruotis bei daug ko išmokti.

    -Paskutinis etapas Brazilijoje, ar mėgsti tą trasą, ar planuoji ten būti greitesnis?
    -Brazilijos trasą tikrai mėgstu, ji nėra labai sunku, tačiau greita ir nenuobodi ir važiavimas ten smagus. Bet ar būsiu greitesnis negaliu pasakyti, tiesiog stengsiuosi geriau pasiruošti ir jei pavyks, tuomet galbūt ir būsiu greitesnis.

    -Ačiū už interviu, susitiksime Brazilijoje.
    -Dėkoju už įdomius klausimus. Iki susitikimo.


    HRT komandos lyderis ir vadovas Manvydas Starkus po Abu Dabio lenktynių liko patenkintas nuveiktu darbu. Pasak jo, didelį postūmį pasiekti dar geresnius rezultatus duos ir naujas komandos draugas.

    -Finišavai šeštas, tad lyginant su starto pozicija pakilai per vieną vietą, ar tai tave tenkinantis rezultatas?
    -Visų pirmą turėjau nesėkmingą startą, prasukau ratus, trinktelėjau į apsauginę sienelę taip apgadindamas bolidą. Pirmame posukyje buvo labai mažai vietos, buvau išstumtas į išorę, apsisukau ir nukritau į rikiuotės galą.

    -Visgi sugebėjai grįžti į pirmąjį dešimtuką, buvai tiesiog greitas, ar pasinaudojai varžvų klaidomis?
    -Atlikau keletą lenkimų, bet netrūko ir priekyje važiuojančių pilotu klaidų.

    -Susidaro įspūdis, kad turėjai kupinas veiksmo lenktynes?
    -Galima ir taip pasakyti, iš pradžių lenkiau pilotus, vėliau teko ir ginti savo poziciją nuo greitesnių. Turėjau įdomią kovą su Robertu Raišiu ir Klaidu Vareika, buvau nustebintas Klaido greičiu, visgi po kelių klaidų jis nusirito rikiuote žemyn. Viename iš „esų“ su Robertu netilpome, susilietėme šonais, atrodo dėl to jis prarado bolido kontrolę. Lenktynių pabaigoje gavau dovanų šeštąją poziciją iš Justo Šiaulensko, atrodo, kad jam sugedo stabdžiai.

    -Ar turėjai kokių nors problemų dėl vėstančios trasos temperatūros?
    -Nežinau ar tai buvo dėl lengvesnio bolido, ar dėl vėstančios temperatūros, bet jaučiau, kad paskutinis Soft padangų komplektas šilo lėčiau, ir trūko sukibimo stabdymo zonose, laimei dėl mažesnės temperatūros padangos tarnavo ilgiau ir galėjau drąsiai važiuoti tik minkštosiomis padangomis

    - Retas atvejis kai abu HRT pilotai dalyvauja lenktynėse, o tuo labiau, abu finišuoja pirmąjame dešimtuke, ar tai tave ir komandą tenkinantis rezultatas?
    -Žinoma, beveik visą sezoną važiavau vienas, smagu kai kažkas padeda rinkti taškus komandai. Komanda turi džiaugtis pagaliau turinti ir antrąjį pilotą.

    -Liko paskutinės sezono lenktynės, ko galima tikėtis iš HRT komandos Interlalose?
    -Komanda tikisi vietų pirmajame dešimtuke, atsižvelgiant į dalyvių aktyvumą, gal net pavyktų vienam iš pilotų patekti į Top 5.

    -Dėkui už interviu, susitiksime finaliniame etape.
    -Iki

    Panašūs įrašai:

    1. F1Taure.LT: Italijos GP apžvalga
    2. F1Taure.LT: Singapūro GP apžvalga
    3. F1taure.LT: Japonijos GP apžvalga
    4. rFactor – RFT 2010 modo apžvalga
    5. rFactor Pro – Apžvalga

Reklama

Parašykite komentarą