Logo Background

LFS prieš iRacing: Aistra prieš marketingą

  • Tema: Apžvalgos, Live For Speed, iRacing | 2011/08/17 01:18 | 2 KomentaraiKomentarų – 2  Komentarai

    Sunku surasti bent vieną “simracer’į”, negirdėjusį apie šiuos du simuliatorius. Vienas iš jų, LFS, sukurtas iš aistros automobiliams ir jų sportui, o kitas, iRacing, kurtas dėl to paties dalyko, bet siekiant užsidirbti kuo daugiau šlamančių. Daugelis LFS veteranų, beje, netruko susižavėti gražiai pateikta ir gerai išreklamuota preke, ir “pabrukę uodegas, pabėgo iš LFS”, ir negaili savo pinigų iRacing. Bet ar verta?

    Pradėkime nuo LFS. Iš pažiūros, tai paprastas simuliatorius, sukurtas trijų entuziastų (jei lenktyniaujate būtent LFS, tai jau žinote). Simuliatorius yra “free-to-modify”, bet ir tai yra įspausta į griežtus rėmus. Viską, ką galite padaryti, tai pakeisti kaikuriuos failus, kad pats žaidimas atrodytų gražiau jūsų padarytuose “screenshot’uose”, ir naudoti InSim programėles, neveikiančias pačio žaidimo tiesiogiai (kaip kad automobilio valdomumas ar trasos sąlygų keitimas). Bet kokie simuliatoriuje esančių automobilių kėbulo ar variklių pakeitimai sulaukia griežto “developer’ių” verdikto. Žinoma, reikia paminėti, kad galite bandyti kurti ką norite, ir žaistis su žaidimu “už uždarų durų”, bet jokiu būdu neskelbti apie tai oficialiuose LFS saituose. Bet užteks apie tai. Trumpai apžvelkime tai, ką simuliatorius išgyveno per pastaruosius kelis mėnesius.

    Live For Speed kūrėjai, pagaliau išgirdę simuliatoriaus gerbėjų vis dažnėjančius skundus apie tai, kad LFS tampa nuobodybe, ėmėsi šiokių tokių veiksmų. Prieš kelis mėnesius jie pristatė naujovę, iš dalies atnaujinusią simuliatorių ir įkvėpusį jam gyvybės – atviros trasų konfigūracijos. Aiškiau tariant, dabar galite įsijungti Aston trasą be jokių kitų konfigūracijų. Kur nori ten važiuoji. Tiesa, ši naujovė labiau tiko “cruiseriams”, bet didžiųjų LFS lygų organizatoriai netruko šia naujove pasinaudoti. Buvo sukurta virš šimto modifikacijų visoms trasoms (išskyrus Westhill) ir simuliatorius atgijo – nuo 2005 metų trasos buvo taip “nuzulintos”, kad naujiems žaidėjams tiesiog nebūdavo konkurencijos atėjus į aukštesnį lygį – labiau patyrę simuliatoriaus veteranai galėdavo apvažiuoti ratą užsimerkę, ypač jei ruošdavosi svarbioms lenktynėms. Grįžtant prie didžiųjų LFS lygų, šiais metais IGTC (International Grand Touring Championship) naudojo būtent šias naujas “open-config” trasas. Verta paminėti, kad tai puikiai pavyko – populiarumas didžiulis, didelė konkurencija, ir iššūkis lenktynininkams. Sunku suderinti “setup’ą” dviejų ar trijų trasų miksui, nuo to kenčia ir tempas. Dėl šios naujovės, netyčia atgijo ir “endurance” čempionatuose dažniausiai nenaudojama ar paskutines vietas užimdavusi FXR. Šiais metais komandos, naudojančios FXR, rodo puikų ir net pergalingą tempą, dėl ko ilgus metus pirmavusiam FZR tenka spausti daugiau nei jis gali. Tėra viena mažytis minusas – šiose trasų konfigūracijose neveikia programos, kurios reikalingos lenktynių transliavimui. Lenktynininkams tai “šimtas metų”, tačiau tiems, kurie save mato didžiais “autosporto specialistais” ir “live reporteriais” tai šiokia tokia pražūtis. Nepaisant to, šių metų IGTC čempionatas turbūt bus vienas įdomiausių per jo gyvavimo istoriją (jei ne pats įdomiausias). Reziumuojant tai – ši naujovė tikrai pagyvino LFS. Ir ne tik iš IGTC pusės. Daugelis čempionatų ir pavienių “event’ų” sėkmingai naudoja naująsias trąsas.

    Nežiūrint į tai, daugelis LFS veteranų nesuskubo grįžti į “namo”. Jie sėkmingai lenktyniauja kitame simracing’o gigante – iRacing. Projekte, kuris uždirba daugiau nei koks vidutinis prekybos centras ir, kaip žinia, investuoja ne ką mažiau. Didžiulės pastangos norint patraukti naujų žaidėjų į iRacing yra “tikra amerikietiška” – puiki grafika, gausybė automobilių, dar didesnė gausybė trasų, nuotraukos su tikrais F-1, IndyCar ar NASCAR pilotais, aukšto lygio čempionatai su piniginiais ar vertingais daiktiniais prizais. Iš pirmo žvilgsnio – pirk ir mėgaukis. Bet čia ir prasideda gudrybės. iRacing yra kaip naujos rūšies ledai. Graži pakuotė, didelė reklama, klipai televizijoje kur ilgakojė blondinė laižo ledus ir mėgaujasi. Nori nenori, kada nors vistiek kils pagunda pabandyti. Galiausiai lieki kvailio vietoje ir keikį tą minutę, kada sugalvojai tą ledų porciją nusipirkti. Tas pats ir su šiuo simuliatoriumi.

    Gausybės simuliatoriaus naudotojų prakeikta “Safety rating” sistema, pikti lenktyniaujantys amerikiečiai, suvaržyta laisvė lenktynėse ar simuliatoriaus kūrime – visą tai atperka gera grafika, gausybė “contento” ir vien žinojimas, kad esi “prestižinio” simuliatoriaus dalis.

    iRacing yra sukurtas taip, kad išpeštų iš žmogaus kuo daugiau pinigų. Duosiu pavyzdį – jūs norite lenktyniauti serijoje, kur reikalingi trys automobliai ir aštuonios trasos. Galite turėti vieną trasą, vieną automobilį, bet jei norite pilnavertiškai mėgautis simuliatoriumi, jūs turėsite pirkti visas trasas ir visus reikalingus automobilius. Gaunasi virš 100 dolerių – gan solidi suma, ypač žinant, kad perki tai be garantijos, kad galėsi kokybiškai lenktyniauti. Išvertus tą sumą į litus, galima ir neblogą daiktą nusipirkti, ar kur kitur investuoti.

    Su trenksmais pristatyta iRacing 2.0 versija netrukus buvo “sumaišyta su š***is”. Įspūdingi pristatomieji klipai, naujasis padangų modelis, LMP2 prototipas, Suzukos trasa… Viskas nuėjo šuniui ant uodegos, iš “simracer’ių” pasipylė skundai dėl nesuvaldomumo, žmonės pradėjo kalbėti apie “žingsnį pirmyn ir du atgal”. Išėjo šnipštas, bet iRacing ir toliau išlieka populiarus, ir lyg magnetas traukia naujus vartotojus iš kitų simuliatorių.

    Reziumuojant šį rašinį, tenoriu pasakyti, kad jame nenorėta išdergti vieną ir iškelti kitą simuliatorių, taigi jei jūs esate aistringas “iRacer’is” – neįsižeiskite. Čia stengiausi pateikti požiūrį iš šalies, ir mano čia parašyti faktai yra pagrįsti ir “ne iš piršto laužti”. Taigi, palieku jums rinktis – būti grupelėje tarp entuziastų, ar masėje tarp daugelio, nenutuokiančio apie lenktynes.

    Panašūs įrašai:

    1. iRacing — Apžvalga
    2. iRacing – „invazija“ į Japoniją
    3. Live For Speed – tyla prieš audrą ar priešmirtinės konvulsijos?
    4. iRacing – SPA skanavimas pradėtas
    5. iRacing 2.0 – pinigus kainuojantis fiasko (?)

Reklama

Komentarų – 2
  1. #1 lolzas
    Rugpjūčio 25, 2011 12:55

    TIkrai gerai parasyta, pritariu. Bet kita karta kai rasysit panasu straipsni, nepamirskit ir rfactor !! :)

    [Atsakyti]

  2. #2 Modestas
    Spalio 17, 2011 19:21

    Žiauriai geras straipsnis, įdomu net skaityti buvo. Šaunuolis Klaidai. ;)

    [Atsakyti]

Parašykite komentarą